چند خبر متفاوت+ دو خبر کارگری + یک خبر فیس بوکی
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

جنجال عروس و دامادخردسال در مصر!

در شهر سنبلاوین از توابع استان دقهلیه مصر، مراسم نامزدی بین دو کودک 11 و 9 ساله در شرایطی برگزار شد که بسیاری از مردم و محافل اینگونه ازدواج‌ها را محکوم کردند.
داماد دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی و عروس کلاس سوم ابتدایی است. و همکلاسی های کوچک انها در مراسم نامزدی حضور داشتند.

مرکز آزادی ها و حقوق اساسی سنهوری در شهر منصوره مصر این اقدام را محکوم کرد و ضمن انتقاد از والدین این کودکان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گویی بار دیگر به دوران گذشته بازگشته ایم.
چنین اقدامی مغایر با کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک و بر خلاف تمام سنت ها و هنجارهای شناخته شده بین المللی است.
ازدواج در سنین پایین بیشتر به دلیل عواملی چون فقر و بیسوادی انجام می‌شود و مشکلات و آسیب های فراوانی برای زوجین به همراه دارد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/341604

سید علی صالحی، شاعر نوگرا،: وقتی که از سرودن شعر و مطالعه خسته می‌شدم سرانگشتانم نمی‌توانستند بیکار بمانند و مثل کودکان شروع به خط‌ خطی می‌کردم، سرانجام از همین خط خطی‌ها تابلوهای نقاشی به وجود آمد. یک روز به دختر گفتم مدادرنگی‌هایت را برای من بیاور از همان‌جا بود که شروع به کار کردم. آثار من به دو بخش نقاشی‌های رنگی که با آکریلیک روی بوم طراحی شده‌اند و قسمت دوم نیز مربوط به طراحی‌هایی است که به صورت سیاه و سفید و با روان نویس کشیده‌ام که در مجموع 42 اثر هستند.

همان‌قدر که در شعر به شدت ادعا دارم، در هنر نقاشی هیچ ادعایی ندارم. نقاشی‌های من تجربه‌های به شدت شخصی هستند که به تشویق دوستانم آن‌ها را برای نمایشگاه آماده کردم. این را گفتم تا اگر گلایه‌ای مبنی بر اینکه چرا من به عنوان یک شاعر روی به نقاشی آورده‌ام وجود داشته باشد، برطرف شود. من هرگز در کار هنرمندان بزرگ نقاش دخالتی نمی‌کنم و فقط عاشقانه برای خودم با واحد خط فرافکنی می‌کنم.

دفتر شعر من در کردستان عراق منتشر و چندین بار تجدید چاپ شده است. همچنین برخی از شعرهای من در روزنامه‌های آمریکایی، آسیایی و اروپایی منتشر شده‌اند. سال 82 چند شعر از من در مجله عرب زبان الزمان در لندن منعکس شد که باعث برنده شدن جایزه ویژه اتحادیه نویسندگان عرب در همان سال شد. من برای دریافت جایزه به بغداد نرفتم و آن‌ها خودشان جایزه را برایم به ایران فرستادند.

به صراحت می‌گویم که اگر در مسجدسلیمان دهه 40 کلاس نقاشی بود که می‌توانستم این هنر را نزد استادان این رشته یاد بگیرم، آن را به صورت حرفه‌ای می‌آموختم و اگر باز هم در زادگاهم کلاس موسیقی بود حتما بعد از نقاشی موسیقی را انتخاب می‌کردم.

چون این کلاس‌ها نبود و اگر بود ما امکان مالی برای ثبت‌نام در این کلاس‌ها نداشتیم در نتیجه من آسان‌ترین،‌ درونی‌ترین و میراث‌مندترین رشته هنر یعنی شعر را انتخاب کردم. رشته‌ای که پدرم هم در آن استاد بود و مثنوی‌اش نزد من محفوظ است. بنابراین خودآموختگی برای اهل هنر متوسط بکار می‌رود و نمی‌توان افرادی مثل عباس کیارستمی، بهرام بیضایی و ناصر تقوایی را هنرمندانی خودآموخته دانست.

علی عزتی: آثار صالحی سرشار از بداعت، نوآوری وشکوفایی‌های شگفت‌انگیز است. همه 42 اثر آقای صالحی علاوه بر نمایش برای فروش هم عرضه شده‌اند. این آثار از دو تا 10 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. البته هدف از فروش این آثار بیشتر آشنایی منتقدان با علایق و سلیقه هنری علی صالحی است و صرفا بعد مادی این قضیه مطرح نیست.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/293232

وزیر بهداشت: ناکارآمدی بیمه ها قابل کتمان نیست

وزیر بهداشت: بیمه ها ناکارآمد شده اند و مردم در این زمینه پناهی ندارند، این اتفاق قابل نفی کردن نیست.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/293228

کليه‌ام را 30 ميليون تومان مي‌فروشم

فروشندگان کليه، جواناني هستند زير 25 سال و فرد مورد نظر ما با انتشار آگهي فروش کليه خود در يکي از سايت‌هاي خبري تنها 18 سال سن دارد و خود را با نام مستعار سعيد راد معرفي کرده است.
اغلب کساني که اقدام به فروش کليه‌شان مي‌کنند يا بيکارند و يا دچار بحران شديد مالي هستند.

از او پرسيدم که «چرا در اين سن و سال قصد داري چنين کاري را انجام دهي؟» که گفت: «دليلش نياز ماليست، درگير يک‌سري مشکلات مالي هستم که قصد دارم با فروش کليه‌ام آن را حل کنم.»

«حتي براي خودم قيمت هم تعيين کردم و حدود 30 ميليون تومان براي فروش کليه‌ام در نظر گرفتم.» اين در حاليست که انجمن حمايت از بيماران کليه نرخ خريداري کليه از فروشندگان را مبلغي بالغ بر 9 ميليون تومان تعيين کرده است و در بازار آزاد با نرخي معادل 17 تا 23 ميليون تومان به فروش مي‌رسد، بنابراين به او مي‌گويم «30 ميليون قيمتي کاذب و بيشتر از نرخ معمول براي فروش کليه نيست؟» که او پاسخ داد: «ديگه اين 30 ميليون تومن پولي است که من نياز دارم، شايد کسي پيدا بشه که با اين قيمت بخواهد کليه تهيه کند.»
«يعني واقعا ارزش داره تو به عنوان يک نوجوان 18 ساله براي حل مشکل مالي‌ات، کليه خودت رو بفروشي؟». «اگر مشکل نداشتم اين کار رو نمي‌کردم!»
وي مي‌گويد تصميمش جدي است و اين آخرين راهي است که به ذهنش رسيده است، چون هر راهي که مي‌توانسته از قرض تا درخواست وام براي حل مشکلش کارساز نبوده است و دوست ندارد بگويد که غرق در چه مشکلي است که براي حل آن مي‌خواهد تکه‌اي از جان خود را به حراج بگذارد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/341489

پسر جوان قربانـی خشـم برادر روانشناس

پنجمين روز بهمن ماه سال 91

مقتول پسري 23 ساله

قاتل برادر كوچك‌تر : من دانشجوی رشته روانشناسی بودم. آن روز به خاطر يك موضوع خيلي ساده برادر بزرگ‌ترم  در خانه با من درگير شد با چاقويي كه در دست داشت دو ضربه به گردن و يك ضربه به دستم زد كه باعث عصبانيت من شد. به آشپزخانه رفتم يك كارد بزرگ برداشتم  مادر و خواهرانم نتوانستند مانع درگيري ما شوند كه به پشت سر او يك ضربه زدم .كارد به صورت افقي در گردنش فرو رفت كه باعث مرگش شد . خيلي ترسيدم و پشيمان  به اتاقم رفتم در را قفل كردم و با تيغ به خودم آسيب رساندم كه مادرم به پليس زنگ زد.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/341494

کشته شدن کارگر ۷۲ ساله و مصدومیت چهار کارگر دیگر

روز گذشته بر اثر ریزش آوار ساختمانی در تهران یک کارگر ساختمانی کشته و چهار کارگر دیگر با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شدند. 
این حادثه روز گذشته در منطقه سه راه آذری تهران، خیابان ۱۶ متری امیری، زمانی رخ داد که ۵ کارگر ساختمانی مشغول انجام عملیات عمرانی بودند اما رعایت نشدن اصول ایمنی سبب تخریب ساختمان و محبوس‌ شدن این پنج کارگر در زیرآوار شد.
عوامل اورژانس مستقر در محل مرگ یکی کارگر ۷۲ ساله را تایید و چهار مصدوم دیگر را برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل کردند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=100543

بدهی دولت به تامین اجتماعی تسویه شدنی نیست

دولت همچنان به تامین اجتماعی بدهکار است. این بدهکاری، بدهکاری مستمر است چون دولت هر روز ۳۰ میلیارد تومان بابت سهم ۳ درصدی‌اش باید به سازمان پرداخت کند. بنابراین صفر شدن بدهی دولت از نظر فنی امکان پذیر نیست.
رقم دقیق بدهی دولت بعد از کارشناسیهای دقیق مشخص می‌شود اما به طور قطع دولت در سال ۹۱، ۱۲ هزار میلیارد تومان و در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی جدید خواهد داشت.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=100487

درخواست دولت‌ها از فیس‌بوک درباره اطلاعات ده‌ها هزار کاربر

فیس‌بوک می‌گوید ظرف نیمه نخست سال جاری میلادی، دولت‌های مختلف در سرتاسر جهان از این شبکه اجتماعی اطلاعاتی درباره حدود ۳۸ هزار کاربر را درخواست کرده‌اند.

بیش از نیمی از درخواست‌ها درباره اطلاعات کاربران را دولت آمریکا مطرح کرده و حدود ۸۰ درصد از آنها به نتیجه رسیده است.

این اولین گزارش فیس‌بوک درباره درخواست‌های دولت‌ها از این وبسایت، روز سه‌شنبه ۲۷ اوت منتشر شده و شامل جزئیاتی از درخواست‌های ۷۴ کشور جهان از فیس‌بوک است.

عمده این درخواست‌ها را دولت آمریکا مطرح کرده و خواستار اطلاعاتی درباره ۲۰ تا ۲۱ هزار کاربر شده است.

مقامات بریتانیایی هم درباره بیش از ۲۳۰۰ کاربر فیس‌بوک، اطلاعات خواسته‌اند.

طبق این گزارش، فیس‌بوک به ۷۹ درصد از درخواست‌های مقامات آمریکا و به ۶۸ درصد از درخواست‌های مقامات بریتانیا ترتیب اثر داده است.

فیس‌بوک با انتشار این جزئیات گفته است از افشای جزئیات بیشتر در این باره حمایت می‌کند.

کالین استرچ، وکیل این شبکه اجتماعی فراگیر و محبوب، در این گزارش نوشته است: "امیدواریم این گزارش در جریان بحث‌ها درباره معیارهای مناسب برای درخواست‌های دولت‌ها درباره اطلاعات کاربران، برای کاربران ما مفید باشد."

فیس‌بوک در شکل‌گیری اعتراض‌ها در مصر مفید بود

فیس‌بوک ابراز امیدواری کرده است که انتشار این گزارش‌ها را هر شش ماه یک بار ادامه دهد.

این وبسایت در گزارش خود درباره شمار درخواست‌های دولت آمریکا درباره اطلاعات کاربران، یک بازه حدودی را ذکر کرده در حالی که برای کشورهای دیگر، رقم دقیق را آورده است.

این تفاوت به این خاطر بوده که دولت آمریکا، شرکت‌ها را از افشای شمار درخواست‌ها درباره اطلاعات کاربران منع کرده است.

با این حال فیس‌بوک تاکید کرده است: "امیدواریم در گزارش‌های آینده بتوانیم حتی اطلاعات بیشتری درباره درخواست‌هایی که از نهادهای قانونی دریافت می‌کنیم، ارائه کنیم."

این شرکت گفته که امیدوار است این گزارش نشان دهد چه "روند سخت‌گیرانه‌ای" برای به‌دست‌آوردن اطلاعات کاربران وجود دارد.

گزارش فیس‌بوک در عین حال روشن نکرده که این درخواست‌ها درباره اطلاعات کاربران، به چه دلایلی صورت گرفته است.

این گزارش درباره کشورهایی که در آنها نا آرامی در جریان بوده هم جالب‌توجه است.

مقامات ترکیه، اطلاعات ۱۷۳ کاربر را از فیس‌بوک خواسته‌اند که این شرکت به ۴۵ مورد از آنها پاسخ داده است.

فیس‌بوک می‌گوید این درخواست‌ها به "تهدید کودکان و شرایط اضطراری" مربوط بوده‌اند.

طبق این گزارش به هیچ درخواست مقامات مصری ترتیب اثر داده نشده است.

آمریکا در صدر، ایران و چین غایب

بر اساس گزارش شفافیت فیسبوک، ایالات متحده آمریکا با نزدیک به ۱۱ تا ۱۲ هزار مورد، بیشترین تعداد درخواست را ارائه کرده است. این درخواست‌ها، خواستار دریافت اطلاعات ۲۰ تا ۲۱ هزار کاربر فسبوک بوده، که فیسبوک به ۷۹ درصد از آن‌ها پاسخ مثبت داده است.

هند و بریتانیا به ترتیب با ۳۲۴۵ و ۱۹۷۵ درخواست در رتبه های بعدی قرار دارند که به ۵۰ و ۶۸ درصد از درخواست‌هایشان پاسخ داده شده است. آلمان، ایتالیا و فرانسه نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ایالات متحده تنها کشوری است که تعداد درخواست‌های آن برای دسترسی به اطلاعات کاربران فیسبوک به صورت مشخص بیان نشده است. این موضع به علت محدودیت‌های قانونی است که شرکت‌ها را از انتشار تعداد درخواست‌هایی از این دست بر حذر می‌دارد.
همچنین داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که قسمت قابل توجهی از درخواست‌ها از سوی آمریکا و کشورهای اروپای غربی ارائه شده است.

از سوی دیگر در شش ماه گذشته روسیه، صربستان و اوگاندا، ژاپن، ایسلند، هنگ کنگ، کامبوج، بلغارستان نیز تنها اطلاعات کاربری یک نفر را درخواست کرده‌اند که در این میان تنها به درخواست ایسلند و هنگ کنگ پاسخ مثبت داده شده است.

در میان کشورهای درخواست کننده، نامی از ایران و چین دیده نمی شود. در هر دو کشور، فیسبوک فیلتر است. با کاربران چینی اکثرا از شبکه اجتماعی مشابهی که توسط حکومت کنترل می‌شود، استفاده می کنند. کاربران درون ایران نیز برای دسترسی به فیسبوک از فیلترشکن بهره می‌برند.

منبع: دانش و فن بی بی سی فارسی و دانش و فن فارسی DW

  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 8 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب